In jurnal de sarcina lifeology

JURNAL DE SARCINA : Cosmarul pielii mele: VERGETURILE

Dragele mele,

           Fiecare femeie are anumite temeri atunci cand vorbim de o sarcina. Poate una se gandeste cu frica la durerea pe care o sa o simta, una poate se gandeste cu frica la responsabilitatea care vine la "pachet cu rolul de mama" sau...la kilogramele in plus pe care le poate acumula pe parcursul sarcinii. Probabil ca aceste "temeri" sunt mult mai multe la numar, dar acestea sunt singurele care imi vin mie in minte acum...

          Eh , in ceea ce ma priveste...mie imi e frica de...VERGETURI. DA! A-ti citit bine! Vergeturile imi dau dureri de cap...in fiecare seara petrec cateva minute bun in fata oglinzii din dormitor pentru a ma "analiza" ...sa vad daca mi-a aparut sau nu vreuna peste zi.Poate pentru unele dintre voi asta pare destul de amuzant...insa credeti-ma ca pentru mine nu e. Alexandra stie poate cel mai bine, pe ea o strezez in fiecare zi la servici ..:)Iar ea imi raspunde de fiecare data cu..."merita scumpo!" Pai stiuuu ca meritaaaa, da totuuuusi!!!:P
Dintotdeauna am fost slabuta , nu am avut niciodata probleme cu greutatea.  Deci, asa cum este si logic nici cu vergeturile ...si in general nici cu celulita, slava Domnului.

Pielea corpului unei femei , din punctul meu de vedere , trebuie sa fie cat mai tonica , perfect intinsa , hidratata si catifelata. Nu am dreptate?

Unele statistici estimeaza ca vergeturile apar la 90% dintre femeile gravide, la 70% dintre adolescenti si la 40% dintre sportivi. La nivelul vergeturii pielea este subtiata, fina la palpare, cu suprafata incretita, cu transparenta crescuta in cazul vergeturilor nou aparute (de aceea culoarea lor este rosu-violacee) si alb opac - sidefiu, cu aspect denivelat si dispuse in lungul liniilor de tensiune ale pielii in cazul vergeturilor vechi. Au dimensiuni de cativa centimetri in lungime si 1-10 mm latime (in unele cazuri si mai mult). Uneori ele pot produce mancarime locala.

Va spuneam in postarea mea anterioara ca pana in momentul de fata m-am ingrasat 7 kg (destul de mult pentru ca eu credeam....ca maximul pe care o sa il ating la sfarsitul celor 9 luni o sa fie de 10 kg...acum am mai crescut miza pana la 12kg. Vom vedea care va fi finalul.) ...iar acum va spun ca la ultima masuratoare a taliei mele...am 92cm ...yupiii!! Deci, va imaginati si voi cat am crescut ..de la 60 cat aveam inainte pana la 92 cat am acum(-eeehee, si cat mai am de crescut!!) . Spre marea mea bucurie pana acum nu mi-a aparut nici una...si sper sa pot spune asta si mai incolo.

Inca de la inceputu lunii a 3 , cand burtica mea a inceput sa creasca ( sau cel putin mi se parea mie) mi-am cumparat crema pentru vergeturi , pe care o foloseam o zi da/una nu. 
Dupa ce am terorizat farmacista de la Sensiblu o o multime de intrebari (la care ea mi-a raspuns, deci mare plus pentru Sensiblu!) am ajuns la concluzia ca ELANCYL de la Galenic ar fi cea mai potrivita crema.
Asa cum va spuneam, la inceput nu o foloseam in fiecare zi , pentru ca nici nu imi crescuse burica atat de mult...si sincera sa fie imi era un pic (mai mult) lene. Adica..preferam sa dorm decat sa stau si sa ma masez pe corp.

Va arat si eticheta , pentru acelea dintre voi care sunt interesate de ingrediente. Mie mi se par foarte ok, in cazul in care ma insel, va rooog dati-mi de veste!



Laura , frumoasa bloggeritza de care va povesteam eu AICI mi-a facut o surpriza minunata si mi-a trimis prin posta 2 creme antivergeturi pe care ea a inceput sa le folosesca pe perioada sarcinii.
Una dintre ele este tot Elancyl - recomandata si de ea, iar a doua are la baza alge marine.


Nu stiu cat de mult v-ar fi uimit pe voi un asemenea gest , insa trebuie sa recunosc ca pe mine m-a lasat muta de uimire. Adica, nu o cunosc personal...nu vorbisem deloc inainte..si totusi mi-a facut o mare bucurie. Mai rar asa oameni, dar adevarul este ca iti fac atat de mult bine sufletului cand ii :intalnesti" .. Multumesc tare mult , Laura!
Acum alternez aceste 2 creme, ma dau in fiecare seara cu una dintre ele...bineeeee, recunosc mai am si seri in care chiulesc de la masajul burticii, dar in majoritatea sunt cuminte si ma "cremuiesc".

In viitorul apropiat o sa mi se termine si am gasit inca 3 produse care imi fac cu ochiul:
 Uleiul natural antivergeturi de la Weleda.
Mi l-a recomandat o colega de servici, mi se pare intradevar foarte ok, are doar ingrediente naturale..insa ideea de a ma masa cu un ulei, nu prea imi surade. Mai ales mie care nu stau atat de bine cu rabdarea...m-ar enerva sa nu intre in piele destul de repede...
Mai multe detalii si preturi gasiti AICI.



 Emulsia antivergeturi de la Cosmetic Plant mi-a fost recomandata de cosmeticiana mea.
Ea a folosit-o pe perioada sarcinii, si spune ca a fost in general multumita de rezultate. Nu am prea inteles eu ce inseamna"in general"  dar ..cred ca o sa o cumpar si eu ...pretul este mai mult decat ok, si spun eu ..merita incercata.
Detalii si preturi gasiti AICI









Ultima, dar nu cea din urma este crema antivergeturi de la Ivatherm. Am auzit multe lucruri bune despre ea, si cred ca merita si ea incercata. Totusi nu cred ca o sa renunt la Elancyl , tot ce e posibil ca una din acestea trei sa fie back up ...sau eventual un tratament in plus in cazul in care o sa am vreodata exces de zel si o sa ma dau de 2 ori pe zi:))










Acestea fiiind spuse , mai adaug ca incerc sa ma hidratez cat pot eu mai bine din interior...si fac tot posibilul sa beau minim 1.5 litri de apa/ ceai in fiecare zi. O piele hidratata, este clar ca o sa faca vergeturi muult mai greu. Nu.?:)
Informatii interesante despre vergeturi gasiti AICI, AICI si AICI. , in cazul in care sunteti foarte interesate de subiect..:) Si, un articol interesant despre remediile naturiste pe care le puteti incerca am gasit AICI si AICI
Promit ca la capatul celor 9 luni o sa fac si un review ca la carte cremei antivergeturi Elancyl , probabil ca o sa am o parere foarte bine conturata...si mai mult ca sigur si poze doveditoare...:))
Pana atunci...va spun "SOMN USOR " acum...si maine, o duminica minunata!

Pupici!!

Related Articles

12 comentarii:

  1. Cate luni de sarcina ai?

    Eu, cu doua zile inainte de nastere aveam (fara sa exagerez) 90kg,cam de la 57-58 cat aveam inainte sa raman insarcinata, si niste vergeturi de mama focului, binenteles ca din prostia mea, pe atunci nici nu realizam, nici nu le dadeam importanta, daaar acu`...zilnic ma uit la ele si am realizat ca nici nu-mi mai aduc aminte de felul cum aratam inainte sa raman insarcinata :)) (de parca-ar fi trecut 100 de ani). Oricum cert e ca daca te alegi cu vergeturi fii sigura ca nici nu mai poti sa scapi de ele, nu vreau sa te sperii, vreau sa te avertizez sa nu ratezi nici o zi fara sa te dai cu cremele alea.

    Te pup si sarcina usoara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Flori, am acum 27 de saptamani...deci 6 luni si un pic.
      Mai am muult pana cand o sa nasc, ma astept oricum sa ma mai ingras iar burtica mea probabil ca acum incepe sa imi creasca...in adevaratul sens al cuvantului.
      Am inteles ca tine de constructia fiecareia dintre noi, de ten , piele, etc. Eu oricum incerc sa fac tot ce tine de mine, si imi pun toata speranta in hidratare: interna ..si externa:)
      Stiu ca daca o sa fac, nici nu mai scap de ele...de asta speer si ma rog sa nu fac(prea multe, macar). Imi pare rau ca tu te-ai ales cu cateva vergeturi...dar ajung si eu la vorba prietenei mele...merita, nu-i asa?:)
      Te pup si eu..si multumesc!

      Ștergere
  2. Eu am ramas cu vergeturi foarte urate si foarte inestetice pe abdomen dupa sarcina. Nu am incredere in creme-minuni. Cel putin la mine nici o crema nu a facut vreo minune cu vergeturile mele. Si am doar 21 de ani. E nasol sa te duci la mare, la piscina si sa nu poti purta costumul de baie preferat in doua piese din cauza vergeturilor de pe abdomen.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Madalina..pfff, imi pare rau!
      Si eu care speram ca o sa imi spuna macar o persoana "uite , eu nu am ramas cu vergeturi dupa nastere!!!" . Se pare ca este cat se poate de normal...dar probabil diferenta intre femei este data de gena mostenita...si de hidratare , de alimentatie..habar nu am.
      Eu totusi cred ca ajuta si fiecare din cremele astea(unele mai mult, altele mai putin)...nu are ce sa faca rau faptul ca imi hidratez pielea..nu? Teoretic ea devina in felul acesta..mai elastica..
      Ai 21 de ani acum...? la cati ani ai ramas insarcinata? :) esti mamica tanara! bravo tie!:)
      saru'mana pentru vizita, te mai astept!

      Ștergere
  3. Cumanata mea a folosit Elancyl si nu are nici o vergetura :). Deci se poate dar sa nu uitam ca asta tine si de alimentatie, hidratare, etc.
    Si boots au o crema buna din cate am inteles iar uleiul eu nu ti l-as recomanda. Eu sunt o iubitoare de uleiuri mai ales parfumate si n-as zice "nu" dar cumnatei mele (alta, nu cea care a folosit Elancyl :D) i-a prescris medicul ulei de argan si a tot folosit dar la un moment dat mi-a zis ca s-a saturat, ca se plictiseste cat se maseaza ca sa intre in piele si simte ca si-a imbacsit cateva perechi de pijamale :|.
    Sa ne tii la curent si vb Alexandrei : "merita!" :*
    Va pup pe toate 3! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumeeeeeeeeeeeeeesc!!!
      Scumpa mea, chiar aveam nevoie de un comment din asta:))) Acum lasand gluma la o parte, adevarul este ca am primit recomandari cu privire la Elancyl de la multa lume, chiar cred ca macar un pic...isi face treaba.
      La boots nici nu m-am uitat, trebuie sa intru intr-un Sensiblu..si sa vad ce produse mai au. Uleiul chiar nu ma incanta, l-am pus in postare pentru ca mi l-a recomandat si mie cine..poate sunt persoane care nu sunt deranjate de senzatia pe care o lasa...mie chiar nu imi place, probabil de asta nu folosesc mai deloc uleiuri...
      Daaaa...asha spun si eu : MERITA! :)
      vA PUP SI EU!:* :)

      Ștergere
  4. Vergeturile potfi vindecate definitiv daca folosestio crema buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este bine ca mai aud( citesc) si lucruri de genul acesta, sa fim optimisti, nu?
      Totusi nu cred foarte mult , am inteles ca se pot estompa destul de bine dar de vindecat (si disparut) definitiv..nu poate fi vorba.

      Ștergere
  5. Eu am folosit Elancyl la prima sarcina, dar n-am fost foarte constiincioasa si m-am ales cu cateva vergeturi. La a doua am folosit uleiul Weleda (care btw, este fantastic!)alternat cu un unt de corp tot natural (din unt de cacao pur)si nu am facut nici o vergetura. Dar m-am dat in fiecare zi, dimineata + seara :)
    Sarcina usoara, Bianca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa sti ca eu nu am folosit pana acum uleiul de la Weleda, poate o sa incep sa il folosesc acum, in ultimul trimestru. Pana acum sunt destul de constincioasa si folosesc Elancyl in fiecare zi, ba chiar in ultimul timp uneori si dimineata si seara. Sunt deja in sapt 32 deci...pielea mea se intinde din ce in ce mai tare.
      Multumesc pentru vizita si pentru sfaturi Bianca! Te mai astept!

      Ștergere
  6. Carmen, din pacate genetica bate orice crema anti-vergeturi...intreab-o pe mama ta cum statea cu pielea din zona abdomenului dupa ce te-a avut pe tine si vei avea raspunsul ;)si nu-ti mai fa atatea probleme; si daca vei face, se pot ameliora, nu e sfarsit de lume ;)
    bafta cu nasterea ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, stiu ...dar in ceea ce ma priveste..ar exista o mica micaa problema. Mama mea nu mai e ..de proximativ 22 de ani, iar tata...habar nu are ce sunt alea vergeturi:) Si oricum, daca ii explic, ca sa ma linisteasca siiigur mi-ar confirma ca mama nu a avut:P
      Deci, la mine e o loterie...si imi pun toata baza in hidratare...o sa vad eu ce iasa:P
      Multumesc..si bafta si tiE!!:)

      Ștergere

Recent Post