In Retzeta ZiLei

ReTzeta ZiLei:Tarta cu Dovlecei

 Dragele mele, 

Departe de mine gandul sa transform blogul intr-unul culinar...insa am o reteta foarte usoara pentru voi (again) .


Am  incercat acesta reteta , acum o luna si ceva...fiind in pana de idei in ceea ce priveste prepararea dovlecelului. De ce a dovlecelului? Pentru ca am avut super productie anul acesta...si nou ne place foarte mult. Asa ca am incercat tarta asta, dovlecei pane in toate felurile posibile si imposibile, supa crema de dovlecei si 

Dar hai sa nu va mai tin de povesti si sa va spun reteta..:)

Ingrediente (forma 24 cm Ø)

  • 425 g dovlecei zucchini
  • 4 oua mari
  • 50 g ulei/ unt topit
  • 125 g parmezan ras /cascaval
  • 125-150 ml lapte
  • 150 g faina
  • 1/2 plic praf copt
  • sare
  • piper

    Mod de preparare

    • Spalam dovleceii, ii stergem bine si ii taiem in rondele subtiri de aceeasi grosime. (mie mi s-a intamplat sa folosesc si dovlecei crescuti un pic mai mari asa ca fiecare felie am mai taiat-o inca o data, in 4 bucati)

    • Separam galbenusurile de albusuri. Mixam galbenusurile cu putina sare pana se deschid la culoare si isi dubleaza volumul.
    • Separat, mixam foarte bine albusurile cu un varf de cutit de sare.
    • Adaugam galbenusurilor mixate, uleiul sau untul topit la temperatura camerei, amestecam bine, adaugam parmezanul ras sau cascavalul ras si laptele si amestecam din nou.
    • Amestecam faina cu praful de copt si o cernem direct peste amestecul de galbenusuri. Daca aluatul este prea dens, mai adaugam 2-3 linguri de lapte.


    • Adaugam la sfarsit feliile de dovlecel, sare si piper si albusurile mixate spuma si amestecate cu grija in aluatul de galbenus.
    • Punem aluatul intr-o forma tapetata cu unt si faina,

    • Coacem tarta la 180°C, cuptor preincalzit pentru 30-40 minute. O intepam cu o scobitoare dupa 30 minute si daca scobitoarea iese umeda, o mai lasam 10 minute la cuptor.
    • O lasam sa se raceasca, dupa care o scoatem din forma, o taiem si o servim
    Este o reteta destul de usora , spun eu, iar rezultatul e ...spectaculos. Poate fi un foarte bun aperitiv sau poate tine loc de cina linistit-alaturi de o cana de lapte cald.
    Ca si sfat, mie imi place sa adaug un picutz mai multa branza decat in reteta initiala. Cred ca am si dublat cantitatea o data si chiar a iesit f bine! Deasupra, pentru impresie artistica, la servire poate fi ras cascaval-arata foarte bine.
    Sper sa o incercati si sa va placa!
    Pupici!


    Sursa foto:blog Laura Adamache 
    (tarta mea a disparut subit din frigider atunci cand mi-am dat eu seama ca vreau sa o pozez. Ca rezultatul sa fie identic va sfatuiesc sa folositi dovlecei din aceia cu coaja verde...arata multa mai bine.)

Related Articles

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Recent Post