In jurnal de sarcina lifeology personal

JURNAL DE SARCINA :...it's all about you now!

Am stat destul de mult timp sa ma gandesc daca sa incep sau nu acest"jurnal"...Sunt sigura ca nu vreau sa transform blogul intr-unul dedicat numai acestui subiect, departe de mine acest gand.
Dar totusi , chiar cred ca macar unele dintre voi, cele care treceti pe aici poate a-ti fi interesate sa aflati cateva din lucrurile care mi se intampla, pe care le traiesc, pe care le invatz.
Pai, cam asta e ..lifeology, by Carmen...nu-i asha?


Cum absolut totul este nou pentru mine...clar o sa invatzam impreuna...sau cel putin eu o sa impartasesc cu voi,  lucrurile pe care eu le consider mai importante.
"Odiseea sarcinii mele"  a inceput in urma cu aproximativ 2 luni, cand...asa cum se intampla tututor viitoarelor mamici...m-am hotarat sa imi fac un test de sarcina. Desi eram mai mult ca si convinsa ca nu are cum sa iasa pozitiv, pentru ca vroiam sa imi fac o programare pentru un consult...am zis 'hai sa o fac si pe asta, ca sa fiu pregatita...sigur ma va intreba daca am facut test".
Ideea principala este ca in urma celor 5 ani in care am luat cu regularitate anticonceptionale Yasmin, corpul meu era dereglat ....rau de tot, eu urmasem deja un tratament cu Duphaston care...se pare ca nu dadea rezultate.

Eh, pentru ca deja nu mai aveam rabdare, testul l-am facut la servici...Ale era tot cu ochii pe mine...:))
Spre surprinderea mea...cele 2 liniute s-au facut rooooz....iar eu...imi aduc aminte si acum ca mi-am spus"ok! ma duc sa mai cumpar cateva teste...poate asta nu e ok ":)))
Si...am mai facut 1 la servici, 1 cand am ajuns acasa...si 1 a doua zi..."just in case::))))

Asta este...eu chiar  vroiam eu sa fiu sigura ca nu am folosit tocmai eu , singurul test expirat din farmacie:)))

Acestea fiind spuse, mi-am sunat medicul, ca sa ii dau vestea cea mare:))) De fapt, ca sa fiu eu sigura ca nu mai e nevoie de alte analize de sange pentru avea confirmarea ( si NU, am aflat ca nu mai e nevoie de analize suplimentare se pare ca testele  aflate in comert sunt extrem de sigure)
Programarea pentru consult s-a facut peste cateva zile...zile in care am stat cu inima cat un purice , trebuia sa aflam daca embrionul "s-a prins unde trebuie"( = adica daca sarcina este normala, nu etrauternina sau altele..), daca este vorba de o sarcina multipla sau nu, cum e ...si ceea ce ma interesa pe mine foarte mult daca tratamentul pe care il urmasem...avea ceva contraindicatii in perioada sarcinii....stiam si eu din "cultura mea generala" ca ..nu prea este indicat sa iei nici un tratament atunci cand esti insarcinata..


Ce am aflat?
Ca ingerasul nostru e destul de maricel, fata de cum ne asteptasem noi... l-am vazut ( iar eu bineinteles ca nu am inteles absolut nimic din fotografia de mai jos) si...ceea ce a fost extraordinar...i-am auzit bataile inimii....spechless!
Ingerasul nostru avea deja 7 saptamani ( 7 saptamani in care eu chiar nu am stiu ca sunt insarcinata!!!) avea in jur de 1,5 cm si....inima ii batea cu 127 de batai/minut.
Cam asa arata minunea:



Ce am mai aflat, foarte important -tratamentul cu Duphaston nu are nici un fel de contraindicatii pe perioada primul trimestru de sarcina, fiind chiar uneori indicat de medicul ginecolog.


Medicul mi-a prescris UTROGESTAN (pentru deficitul de progesteron) si Acid Folic...si analizele normale pentru primul trimestru de sarcina.
Mai multe lucruri despre Acidul Folic gasiti AICI si AICI. Poate ca o sa fac si eu o postare speciala , in cadrul noii mele rubrici despre el si despre importanta lui in preconcepere si sarcina.
Dupa ce mi-am facut analizele , pentru ca le aveam ok nu mi s-a recomandat mai nimic , deci nici o vitamina (pff, dezamagire maxima pentru mine eu chiar credeam ca va trebui sa iau :>) .


Dupa vizita la medic am mai aflat ca :
  • trebuie redus pe cat posibil consumul de sare- adica, ca sa il citez "nu trebuie sa mai existe sare in casa" :)) eh, destul de greu, nu-i asa?
  • am voie sa beau o cafelutza pe zi - am intrebat lucrul asta pentru ca...imi era vesnic somn. Adica non stop cascam...de cand ma trezeam si pana reveneam in dormitor(oricum am intrebat degeaba pentru ca , pana cum cel putin, nu am baut nici macar una. Cred ca vreo doua cappucino, dar in rest...apa, apa...si fresh-uri de diferite fructe-home made:P)
  • medicamentele nu se iau deloc fara avizul medicului
  • reduse pe cat posibil mancarurile condimentate
  • nu am voie sa ridic greutati, sa ma fotez in general ...pentru ca in primul trimestru de sarcina riscul de avort spontan este cel mai ridicat
Eu pot spune ca am avut un prim trimestru extraordinar de usor, chiar si medicul meu s-a mirat ...pentru ca nu am avut nici greturi din alea imposibile (poate in cateva dimineti, chiar cand ma trezeam..dar treceau foarte rapid) , nu am vomat niciodata (happy meee) dar in schimb parca imi era vesnic somn, cum spuneam.
Am incercat sa mananc un pic mai mult fata de obicei...dar nu "pentru doi" asa cum se spune. Mie, sincera sa fiu mi se pare chiar o prostie asta. Eu am mancat exact atat cat mi-a trebuit...ce-i drept , mananc si acum mai des...si mai sanatos.
Alimentatia pe parcursul sarcinii clar o sa aiba o postare speciala, deci nu intru in detalii majore acum.


Aaaa, era sa uit: pentru ca eram curioasa ce se intampla in fiecare saptamana de la concepere ( si chiar aveam de ce, sunt atata de multe lucruri minunate...adevarate miracole, ce sa mai spun?) mi-am cumparat o carte, care sta pe noptierea mea si din care citesc zilnic cate ceva.



Nu stiu daca este cea mai buna carte din domeniu, eu am intrat in Humanitas-libraria mea de suflet- m-am pierdut printre sute de carti, am luat cateva la puricat si asta mi s-a parut cea mai ok.
Am platit pe ea in jur de 95 ron, am vazut acum ca online se gaseste la preturi mult mai ok..:) eh, asta este. Mai conteaza?:))



La sfarsitul primului trimestru am fost la urmatorul consult, ca sa vedem daca totul este in ordine.Era deja un picutz mai marisor, avea deja aproape 7 cm chiar daca butica mea nu se vedea deloc:))) Btw, chiar am avut o mare problema...mi se parea atat de ciudat faptul ca nu imi creste burtica:))) ce mai, eu vroiam burtik!!:P

Din nou, la ecograf...acum se distingea bine de tot. I-am vazut manutele, piciorusele(pfff, avea tot ce ii trebuie:))) nasucul..se misca incontinuu si chiar deschidea gurita:)

Acum, arata cam asa:

Deja am mai crescut ...acum avem 17 saptamani iar in scurt timp o sa mergem la alt consult...ca sa aflam daca...suntem baietzel sau fetita:)

Super miracol,ce mai...

Informatii de-a dreptul utile am gasit aici:

www.mami.ro
www.copilul.ro
www.mamicamea.ro
www.qbebe.ro
www.desprecopii.ro

Sunt convinsa ca exista mult mai multe site-uri utile ( in caz ca stiti voi unul, pls share:) dar deocamdata eu astea le-am accesat.

Cam atat pentru inceput.
Tare as vrea sa imi spuneti daca credeti ca o sa fie utila o astfel de mini rubrica in cadrul blogului, daca va intereseaza subiectul si ...ce mai vreti voi:)
Eu o sa incerc sa impart cu voi fiecare infomatie care cred eu ca ...va intereseaza , care cred eu ca e importanta...si utila. Ma gandeam la :alimentatie, vestimentatie, analize, produse cosmetice si de ingrijire corporala folosite ...chestii de genul acesta. Cum vi se pare?

pupici!!

p.s- Prima postare a rubricii a fost asa..."de introducere" ...deci, am o scuza pentru ca am facut-o atat de personala...nu-i asa?:)



Related Articles

10 comentarii:

  1. Felicitari!Sa ai o sarcina usoara in continuare!M-ai impresionat cu postarea:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) multumesc mult.
      Sa dea Dzeu sa fie asa, macar asa cum a fost pana acum si ma declar foarte multumita:)
      Ma bucur mult ca ti-a placut, te mai astept pe aici:)

      Ștergere
  2. Io zis sa continui, mi-a placut atat de mult. Sarcina usoara si multa sanatate!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)da? Ma bucur tare...stiu eu ca tu esti sincera:) te pup, multumesc de urare!

      Ștergere
  3. Ma bucur tare mult ca scrii despre asta, pentru ca e un subiect care ma intereseaza si pentru ca mai stiu cate ceva de tine ;)).
    Abia astept urmatoarele postari si evolutia celui mic. Cred ca o sa nasti o data cu cumnata mea :D.
    Sa te vedem cu burtica data viitoare :P
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iar eu ma bucur tare ca vad ca primesc reactii pozitive.
      Nu de alta dar lainceput ma gandeam ca e destul de aiurea sa scrii despre lucruri de genul asta pe blog. Dar ...cautand informatii , mi-am dat seama ca inafara de forumuri(unde iti trebuie f mult timp sa cauti informatia care te intereseaza) si site-uri dedicate...nu gasesti nicaieri articole/pareri/sfaturi.
      Cand naste cumnata ta? :)
      Si..in ceea ce priveste burtica....ma ocup de asta:)) de fapt, ea se ocupa...creste incet incet dar sigur :P
      te pup!

      Ștergere
    2. In jur de 19 ianuarie este programata, tu?

      Ștergere
    3. Eu in jur de 9 ianuarie:) plus/minus 2 saptamani...deci...poate o sa nastem intradevar cam in aceeasi perioada :)

      Ștergere
  4. Pfff,emotionant...cand o sa traiesc si eu asemenea sentimente?

    Sa ne povestesti tot,eu am citit postarea cu sufletul la gura.
    Te pup,sarcina usoara

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este intradevar o perioada foarte frumoasa, total de acord cu tine.
      Sa stii ca toate lucrurile vin la timpul lor, stie Dzeu cand sa le randuiasca sa fie cel mai ok...deci, ai incredere..si totul o sa fie ok! 100%:)
      Te pup,multumesc de incurajare!

      Ștergere

Recent Post