In jeleu de coacaze rosii Retzeta ZiLei

Retzeta Zilei :Jeleu de coacaze rosii


Dragile mele, 


Nu , nu mi-am propus sa transform blogul intr-unul culinar insa atunci cand gasesc retete simple si usor de facut imi pare chiar rau sa nu impart cu voi retetele. Cam asa s-a intamplat si acum. 
Asa cum va spuneam ieri pe pagina de Facebook am descoperit ca avem cateva tufe de coacaze rosii intr-un colt al curtii asa ca m-am hotarat sa le culeg si sa le conserv cumva. 
In prima faza m-am gandit sa le congelez pur si simplu , ca sa le mancam ulterior cu iaurt dimineata sau sa le folsesc la prajituri. Apoi, pentru ca aveam mai mult timp la dispozitie mi-am propus sa incerc sa fac altceva : dulceata, sirop sau...jeleu. 
Am gasit o reteta foarte simpla de jeleu pe site-ul www.savoriurbane.ro pe care am incercat sa o respect (in mare parte) . Pentru ca am modificat gramajele in ceea ce priveste reteta va mai jos detaliile :

Aveti nevoie de :

  • 1,5 kg de coacaze rosii (curatate de codite)
  • 600 ml apa 
  • zeama de la 1 lamaie jumatate 
  • 1,2 kg zahar tos 
Mod de preparare:


Acest jeleu de coacaze rosii se prepara foarte repede si usor. Am spalat ciorchinii de coacaze si i-am scurs intr-o strecuratoare. Am indepartat coditele si boabele necoapte sau stricate. Am cantarit bobitele ramase (erau 1500 gr) si le-am asezat intr-o cratita. Am turnat peste ele 600 ml de apa rece si am stors zeama de la o lamaie jumatate . Am asezat cratita pe foc, aducand-o la fierbere. Din momentul in care a inceput sa clocoteasca am cronometrat 4 minute. Ajunge! 
Urmeaza acum partea mai dificila: pasarea coacazelor oparite – adica trecerea lor prin sita. Pentru ca eu nu am robot cu accesoriu de pasare (dar uite ca nu mi-ar strica unul nou :))) am facut procesul "la mana"  apasand cu lingura pana trece toata pulpa prin sita (cu tot cu zeama in care au fiert). 
La sfarsit am mai trecut inca o data printr-o bucata de tifon toate fructele , pentru ca sita era mult prea marunta si doar asa am reusit sa obtin si ceva pulpa. 
Am  cantarit sucul / piurel obtinul  si de a pune exact aceeasi cantitate de zahar. Am avut aprox. 1200 g de piure la care am adaugat 1200g de zahar tos. Am pus cratita la fiert si am amestecat constant in ea. Din momentul in care a inceput sa fiarba i-am cules spuma formata la suprafata si l-am lasat sa fiarba aproximativ 20-25 de minutela foc mic  , amestecand constant. 

Si acesta e rezultatul: 





Din cantitatea de mai sus au iesit 4 borcane de jeleu .
Va spun sincer ca e delicios, are exact consistenta unui jeleu si e foooarte simplu de facut . Chiar merita!!

Sper sa fie de folos cuiva reteta aceasta . 
Va pupacesc si va doresc o seara minunata.

Related Articles

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Recent Post