In jurnal de sarcina

Despre cursurile de educatie prenatala LAMAZE

Dragele mele,

Desi am spus ca am cam terminat cu tot ceea ce tine de JURNALUL MEU DE SARCINA, iata ca imi dau seama ca ar mai fi cateva lucruri de impartasit cu voi, care au legatura cu acest subiect.
Nu le voi mai include in aceeasi postari, pentru ca perioada sarcinii mele s-a terminat insa ...in masura in care imi aduc aminte de ele o sa mai fac cate o postare de genul, poate mai sunt persoane interesate.
Si...fie vorba intre  noi, stiu eu sigur ca mai sunt!:)

Unele dintre voi stiu ca , in ultima perioada a sarcinii mele , impreuna cu sotul meu ne-am hotarat sa urmam un Curs de educatie prenatala Lamaze.


Foarte multe prietene m-au intrebat de ce ne-am hotarat sa facem asta, la ce ne foloseste ...multe dintre ele spunand ca e o pierdere de timp si de bani.
Personal, nu sunt de acord.
Sincer , ma bucur ca scriu postarea aceasta , acum, dupa ce am nascut pentru ca va pot spune mai multe si despre cat de mult mi-a fost sau nu folositor timpul petrecut acolo.

Pentru inceput va spun ca , din pacate, Sibiul este oarecum deficitar si din acest punct de vedere.
Initial, am cautat doar un curs de Puericultura. Pentru cele dintre voi care nu stiu ce e acela, va spun ca este un curs de ingrijire a bebelusului adresat mamei si tatalui. Dupa absolvirea lui, tatl primeste un atestat de absolvire care ii da dreptul la suplimentarea concediului dupa nasterea copilului cu inca 10 zile.
Concret, asta ne interesa pe noi...ca Nelutu sa beneficieze de concediul suplimentar.
Am inceput sa cautam locatii pentru sustinerea cursului si cu parere de rau am realizat ca sunt 2-3 organizatori. Destul de trist, chiar cred ca exista o piata destul de buna pentru asta...sunt destul de multe mamici in cautarea unor raspunsuri inainte de nastere.

Am ales Centrul Medical Alessia, despre care auzisem o multime de lucruri bune de la multe din prietenele mele, un loc primitor si plin de caldura.
Ca sa intelegeti mai bine ce inseamna un curs Lamaze ( nu stiu cate dintre voi cunosc termenul sau au informatii despre cursuri de genul) va citez cateva cuvinte din descrierea de pe site-ul centrului medical Alessia.

Ce e Lamaze?

Oare cum e la nastere? Doare? Oare pot face fata?

Daca ti-ai pus asemenea intrebari, daca te simti pierduta sau daca pur si smplu vrei sa afli mai multe despre sarcina, bebe, nastere sau ai doar nevoie sa vorbesti cu cineva care te intelege vino la cursurile LAMAZE. Noi vom fi sprijinul tau pe perioada sarcinii si...mult dupa aceea. Educatia Lamaze te va ajuta sa intelegi ce se intampla in lumea minunata din burtica ta. Vei afla ce face bebe, vei intelege de ce ai mici neplaceri cateodata, vei avea o sarcina mai usoara stiind cum sa ai grija de tine si o nastere care sa lase o amintire placuta. Ziua nasterii copilului tau este speciala, e unica… deci hai sa facem din aceasta zi una placuta, emotionanta, care sa lase o amprenta pozitiva asupra ta si a bebelui.
Cursurile Lamaze te vor ajuta sa intelegi procesul nasterii pana la cele mai mici amanunte, aparent nesemnificative. Vei invata tehnici sau metode de relaxare si comfort utile in travaliu, vei exersa pozitii de nastere care sa favorizeze progresia bebelui, vom exersa si repeta impreuna tehnici de respiratie care-ti vor usura travaliul. Cursurile se vor desfasura intr-o atmosfera calda, prietenoasa, interactionand intre noi. Pe langa biscuitei, prajiturele, cadouri surpriza si buna dispozitie veti putea face si schimb de experienta cu alte mamici. La toate acestea se adauga mult suflet din partea noastra ca educatori prenatali.
Nastere fara dureri? Se poate oare?
Vino la cursuri si vei vedea. Cand vei ajunge in “ziua cea mare” vei fi pregatita fizic si psihic, vei avea toate informatile pentru a lua o decizie corecta si avizata.

Tematica cursurilor informatii despre sarcina si nastere;
- schimbarile fiziologice din sarcina;
- masuri de confort in sarcina;
- stil de viata sanatos;
- semnale de alarma, semnele travaliului prematur;
- travaliul normal;
- durerea din travaliu;
- importanta amintirilor despre nastere;
- miscari si pozitii care sporesc progresul si confortul in travaliu;
- tehnici de respiratie in travaliu;
- hidroterapia in travaliu;
- relaxarea;

- informatii despre operatia cezariana si anestezia peridurala;
- importanta informatiei in luarea unei decizii corecte;
- informatii pentru mamici:
° alaptarea;
° baita nou nascutului;
° masajul bebelusului;
- perioada de lehuzie:
° depresia pospartum;
° masuri ce grabesc revenirea la starea anterioara


Acum, gandindu-ma la aceasta alegere, sincer chiar ma bucur ca am facut-o.
Cursul mi-a fost de mare ajutor...nu neaparat practic, insa m-a ajutat tare mult sa am un psihic sanatos si o stare de spirit buna.
Inca de la primul curs, dupa ce am facut cunostiinta cu celalalte 3 mamici care participau la curs odata cu mine si cu Stefania, "educatoarea" noastra..am avut o stare de bine .
Ca sa nu va plictisesc foarte tare va spun ca un asemenea curs este binevenit pentru orice viitoare mamica pentru ca ofera oportunitatea de a pune orice fel de intrebare , despre orice ne trece noua prin cap atunci..(si credeti-ma ca sunt muuulte muulte intrebari..care mai de care mai ciudate, care poate nu am avea curaj sa le adresam altcuiva). Apoi, ofera informatii despre ce se intampla cu corpul nostru, ne face sa intelegem fiecare schimbare care are loc...(iar in momenul in care stii ce se petrece cu tine, esti mai linistita 100%), ne ofera informatii despre minunea care creste inauntrul nostru...si ne face sa realizam ...miracolul de langa noi. Pentru ca de fapt...cam asta e:un miracol!

Scopul cursului Lamaze este de a creste increderea femeilor in propria lor capacitate de a da nastere bebelusului pe care il poarta. Cursurile Lamaze ajuta femeile sa descopere intelepciunea interioara pe care o poseda fiecare in parte si care le dirijeaza instinctiv prin procesul nasterii. Femeile invata strategii simple de infruntare a travaliului, incuzand respiratia dupa tipar, focalizata. Dar tehnicile de respiratie sunt numai una dintre numeroasele tehnici invatate pe care o femeie le invata pentru a ajuta o femeie sa treaca prin travaliu. Miscarea si pozitionarea, sustinerea in timpul travaliului, masajul, relaxarea, hidroterapia, si utilizarea compreselor calde si reci, sunt numai cateva dintre celelalte tehnici invatate in cadrul cursului Lamaze.

Femeile s-au pregatit dintotdeauna pentru nasterea copiilor. Pana nu demult, femeile invatau despre nastere de la propriile lor mame si surori. Nasterea avea loc acasa, cu ritualuri de familie care inconjurau nasterea si cu traditii care le ajutau sa se simta increzatoare in propria lor abilitate de a naste. Femeile erau inconjurate de familie si de femei intelepte care ofereau masuri de confort si incurajare de-a lungul travaliului si in zilele si saptamanile care urmeaza nasterii.
Astazi, cursul Lamaze pentru nastere ofera cunostinte, aptitudini si sustinere care ajuta femeile sa nasca increzatoare si cu bucurie, asa cum au facut secole la rand. Pregatirea Lamaze este pentru toata lumea!!

Eu am fost foarte multumita de curs iar pe Stefania o recomand cu mare drag.
Aveti AICI datele de contact.
aaaa, Stefania are si un blog tare tare dragutz, in care ne povesteste ....eh,vedeti voi ce:) viitoarele mamici clar o sa dea follow!

http://burticademamica.wordpress.com/

Acum, la sfarsitul postarii mele va las cateva link-uri pentru acelea dintre voi care sunt interesate de subiect:




Siiii...un videoclip frumos frumos :

http://www.youtube.com/watch?v=GBntMSauIgg&list=FLHaCbfXXLvYmKF6MB7FiObg&index=1&feature=plpp_video

Chiar merita vazut, de fiecare dintre voi, fie ca sunteti mamici, viitoare mamici, sau...viiiitoooare viitoare mamici:))

Voi?
A-ti auzit pana acum de cursurile Lamaze?
Sunteti interesate de subiect?
Sper ca va este de ajutor macar un picutz postarea aceasta...sau macar va facut placere sa o cititi.

Va pupacim cu drag !

 

Related Articles

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Recent Post